01 December 2006

Friends seria1 vs Friends ultima serie

Stateam intr-o seara de miercuri la un ceai si o bere cu Tea si cu Nick la Temo Cafe (tare asta cu sa bei ceai si beri la cafenea). Dupa multe aberatii verbale care aveau scopul de a ne destinde dupa o zi obositoare (....not) am ajuns la capitolul prieteni/amici cu care nu mai ai legaturi.

Nick zice ceva de genul eu am schimbat pana acum vreo 3 anturaje. Am fost prieteni f. buni dupa care, pentru ca ne-am schimat, am incheiat relatiile si ne-am vazut fiecare de viata lui/ei. Tea zice ceva complementar: ca prietenii sunt doar cativa si ca de restul nu o intereseaza. Eu nu am intervenit pentru ca nu eram intr-o dispozitie prea "vorbitoare", dar m-am pus pe rumegat.

Eu de felul meu sunt absolut dependent de prieteni. Viata mea s-a schimbat constant, odata cu care au venit si schimbarile de prieteni, dar am pastrat legatura cu toate grupurile. Si ma tot intrebam: de ce fac eu altfel (nu mai bine sau mai rau ci altfel)? Stiu, stiu, oameni diferiti au abordari diferite. Nu ma intzelege gresit. Fac clar diferenta intre anturaj, amici si prieteni. Dar de ce sunt eu atat de obsedat de faza cu prietenii din viata unui om (in speta a mea)?

Pai sa vedem
1. Cred ca pe langa sanatate prietenii ca si familia sunt prioritate 0. Dupa parerea mea un om fara prieteni e un om cu foarte putzine sanse la fericire. Daca n-ai cui sa impartasesti bucuriile sau tristetile, ... hm... nahpa (putzin spus nahpa).
2. Oricat de mult m-as chinui sa ii explic acum ceva lui B sau Nick despre Alexandru din liceu nu o sa intzeleaga in totalitate. Deci daca ma lovesc de o problema cu care m-am lovit in liceu si ma seaca faza asta, am nevoie de prietenii din liceu.
3. Indiferent de cat de mult i-a indepartat viata, prietenii vechi (daca intr-adevar au fost prieteni) atunci cand se revad, se simt bine pentru ca au experiente comune trecute ff puternice. Sa nu poti face asta mi se pare o pierdere.
4. Cred ca cu asta trebuia sa incep. Pentru ca mi-e frica sa nu raman singur pe fata pamantului si atunci ma inconjor de cat mai multi prieteni.
5. Pentru ca asa m-au invatat si am vazut la ai mei. Multi prieteni pe care sa ii respecti si pretuiesti.
6. Pentru ca, in copilarie, semiorfan fiind nu am primit toata afectiunea pe care am cautat-o si seminomad fiind care nu apucam sa imi fac prieteni.
7. (si gata) Pentru ca nu e profitabil ( lol) sa pierzi experienta si sfaturile unui prieten vechi.

---
Acum ca l-am recitit mi se pare ca nu prea se lega. Cand l-am inceput (de post vorbesc) avea o logica a argumentelor. Intr-un final s-a transformat intr-o poveste despre mine. Din categoria (luata de la Cartoon Network si de la B) "But enough about me, let's talk about.... me".

8 comments:

Anonymous said...

You have a point! (actually a few!) Si eu sunt dependenta de prieteni si mi se pare ca my life sucks in cazul in care stau in pat, ma plimb prin agenda telefonului si nu am pe cine sa sun. The more, the merrier! I would be dead without different type of friends! Fiecareare rolul lui: unul e intelept, altul e glumet, altul e party type, altul whore type!

Anonymous said...

Right...si eu incep cu 4!:)
Pentru mine prietenii se impart in 3 categorii:
1. best friends cu care vb aproape zilnic si care stiu f. multe despre mine, practic pot sa spun ca ii vad ca pe fratii/surorile mele;
2. good friends cu care tin legatura destul de des.
Am zis 3? De fapt doar astea doua conteaza! A! A treia ar fi prietenii din Franta si Amelia din Italia cu care vb destul de rar dar...they are my friends si conteaza!:)
Ar mai fi o categorie insa aceasta, din pacate, nu prea este importanta pt. mine...ori cu ei, ori fara ei, my life is the same. Aceea este categoria amicilor-cunostinte cu care mai schimb o vb o data pe luna, trimestrial, o data pe an (de la caz la caz).
Deh, poate e naspa dar asta e Locke, un tip de tipul "totul sau nimic":) Imi place sa fiu inconjurata de prieteni din primele doua categorii, oameni la care sa tin mult, care sa tina la mine, cu care sa am o relatie permanenta, fara sincope, cu care sa pot vorbi orice...
Din ultima categorie fac parte cateva persoane la care tin insa din diverse motive nu am mai tinut legatura asa cum o tineam inainte. But, who knows, lucrurile se pot remedia, Locke este totodata un tip optimist:) Insa...cam pretentios Locke asta, nu?:P

Teadora said...

Yeah, yeah, yeah, like my blonde colleague&Elaine would say: "Gerorge, sometimes when u speak i can only hear bla bla"
Cantitate?

Anonymous said...

Exact alexandru, oameni diferiti=abordari diferite
Nu mi-am schimbat prietenii fiindca m-am schimbat eu, ci pur si simplu nu erau ceea ce cautam. E ca in dragoste, cauti, cauti pana gasesti. Poti sa gasesti, sau poti sa cauti pana mori. Altii obosesc, se sperie ca imbatranesc si nu au gasit si se multumesc cu jumatati de masura. Eu nu pot sa fiu asa, prefer sa fiu singur decat sa ma multumesc cu jumatati de masura. Am fost singur dintodeauna, nu e nimic nou si chiar ma simt bine, pana la un punct. Cum zicea Locke "totul sau nimic", nu imi place sa ma mint ca am prieteni si sa intretin o "relatie" chipurile de prietenie, cu un tel pe an, de craciun/rev. Suni o lista intreaga, vb acelasi lucru cu toti "ce mai faci ma, de cand nu ne-am mai auzit..." (poate fiindca NU sunteti prieteni?) "care mai e viata ta?" (daca ati fi fost prieteni, ai fi stiut, nu trebuia sa intrebi). E un fel de cerc al prieteniei: eu sunt in lista voastra, voi sunteti in lista mea, ne sunam toti si uita asa de sarbatori avem toti multi prieteni, multi prieteni. Nu merci, prefer 2-3 prieteni apropiati, dacat 50 cu care sa vb din an in pashte sa ii intreb "ce faci? pe acasa? cu sotia???? ...cand te-ai cosatorit? ...oho, cum trec anii... ai si copil???? ...sa iti traiasca ............aaa... cum il cheama?"

Anonymous said...

OMG, Nick, you are sooo right!
Atat ma enerveaza fazele astea cu sarbatorile (in special Craciunul, cred ca atunci sunt toti drogati cu duda asta:"sa fim mai buni, mai omenosi") cand primesc sms-uri/telefoane de la "prieteni" care nu m-au mai sunat cu lunile, cu anii si care ma intreaba EXACT ce spui tu: "ce mai faci ma, de cand nu ne-am mai auzit..."
Nici nu stiu ce sa raspund...de obicei zic: "bine, ce sa fac..."
Whatever...uite ma gandesc cum sa inchei cat mai repede conversatia cu tine, asta fac!
Ce-ti pasa, frate, tie care-i viata mea?
Faza asta mi se intampla cu fosti prieteni din facultate (prietenii din liceu sunt the same, prietenul de la master...este iar cei outside school&work - les memes).
Credeam ca din facultatea aia o sa ma aleg cu muuult mai multi prieteni insa I was so wrong!
Ei, acum nu vreau sa vad totul dintr-o singura parte, poate si eu am fost nasoala si nu am incercat sa intretin "relatiile"...Dunno...
Insa cand primesc telefoane d-astea iar apoi ma gandesc cat de apropiati eram acum cativa ani...nush, nu prea imi pica bine, it f%^& hurts!:(
Alexandru, si eu sunt obsedata de faza cu prietenii, imi doresc sa am cat mai multi (vreau si cantitate si calitate!) si ma doare cand pierd pe cineva...

Teadora said...

Asa...hai ca acum ma concentrez mai bine :)
So...nu am spus ca am cativa prieteni si restul nu ma intereseaza, am spus ca nu am rabdare sa mentin relatii meaningless. In general imi place sa fiu inconjurata de oameni pe care ii consider apropiati, nu o sa ma chinui ever sa mentin o amicitie din timpul liceului, atata timp cat nu mai am nimic de impartasit cu persoana respectiva, doar ca sa nu fiu singura sau doar pt ca la un moment dat ne-am distrat bine impreuna. Got it? Or u still here bla bla? :)

Teadora said...

Asa...hai ca acum ma concentrez mai bine :)
So...nu am spus ca am cativa prieteni si restul nu ma intereseaza, am spus ca nu am rabdare sa mentin relatii meaningless. In general imi place sa fiu inconjurata de oameni pe care ii consider apropiati, nu o sa ma chinui ever sa mentin o amicitie din timpul liceului, atata timp cat nu mai am nimic de impartasit cu persoana respectiva, doar ca sa nu fiu singura sau doar pt ca la un moment dat ne-am distrat bine impreuna. Got it? Or u still here bla bla? :)

CaTaN said...

si eu am trait o astfel de experienta..intro noapte pe la 12:30 am programat tv si mam pus in pat inainte cu cateva zile am simtit ca cnva ma urmareste chiar si acum..mam pus in pat mama a vn si ma intrebat daca nu mie foame eu am zs ca nu apoi dupa ce a plecat ajungand chiar dupa colt ma inceput o durere groaznika de spate si de sold am inceput sa strig am strigat dar nu am putut f incet auzeam cum strigam si mi sa taiat rasuflarea..apoi durerea a incetat nu mai aveam forta niki sa ma ridic din pat imi era f somn apoi am zis in gandul meu sa nu zik nik nimenui ma temeam pt ca daca le spuneam celor din jur aceste entitati sau ce sunt aveau iar sa ma atace..iar dupa cateva zile in lista de mess mia aparut un id nou..acest id se numeste diavolism666 dupa cele vezute am vazut ca intra doar la ora 00 fix..nu am vb cu el nikiodata pt mai multe detalii bagati id meu:cata_cna95