16 January 2007

Plannerii sa traiasca

Aseara eram la o bere cu Nick la Plazza. Ma duc la toaleta si ce sa vezi? Reclama pe usile din interior la ce credeti? La servetzele demachiante pentru femei. Fac ca emoticonul ala cu douapunctesio (in sinea mea, desigur) si mai arunc o privire, observ ca toata toaleta era branduita cu marca respectiva (am uitat care e... ce sa zic, tare mesaj, a atins publicul tinta si l-a marcat). Dozatoarele de sapun lichid, oglinzile, gresia, usile si mai toate erau decorate cu produse ale companiei respective. Pe langa demachiantele servetele, mai era inca un produs al carui core target sunt barbatii: scutecele de hartie pentru copii. Nu va imaginati ca aveau cine stie ce mesaj conceput special pentru barbati. Nu. Erau doar pozele produselor respective. Tare, nu?

Parca si vad propunerea de mediaplan de la agentie catre client: Spatii media indoor neconventionale: Restroom (ca nu da bine sa zic toaleta la client in mediaplan) Plazza Romania: branduire = 3.000E (net). Pret de la mine din burta. Clientul zice: uite domle' asta da media planner inventiv. Agenti zice: inca un fraier, bine ca l-am facut si pe asta. Ce conteaza ca ii luam banii de pomana.

Nu zic, revolutie sexuala, and all that shit. Corect. Dar parca n-am vazut in .ro atati barbati machiati (machiati nu machiti :P) ca sa intzeleg de ce ai face reclama servetelelor demachiante in toaleta de barbati.

Unless este o noua moda, de care eu nu stiu inca. Daca e asa, de ziua mea va rog sa imi cumparati un fond de ten (sa imi acopar taieturile de dupa barbierit sau iritatia de pe gat in cazul in care port pulover cu gat din lana si sunt proaspat barbierit) si un anticearcan pentru zile de duminica in care bunica-mea insista sa ne vedem la masa de pranz si tre sa stau la masa, desi eu m-am intors din clulb doar cu cateva ore inainte. Servetele demachiante mi le cumpar singur.

=============

Poate totusi campania asta o fi una din gaselnitele super-mega-estra noutate de marketing. Poate un departament de cercetare a facut un studiu si a ajuns la o concluzie cum ca e eficient sa faci pui printuri cu servetele demachiante langa pisoaruri. Ma indoiesc. Daca e asa ... tare as vrea sa o aflu, nu de alta, dar mi se pare ca e unul din lucrurile acelea pe care e MUSAI sa le stii.

No comments: