28 November 2007

Persoanele din spatele blogurilor

Ma enerveaza pana la frustrare persoanele lipsite de substanta si totusi considerate forme etalon in baza blogurilor pe care le au. M-am tot intrebat de ce imaginea pe care o proiectam pe blog ajunge sa fie acceptata ca definitorie si adevarata. Ma refer la cazul in care imaginea nu este completa si deci reala. Blogul este un instrument de PR foarte bun pentru ca iti permite sa spui despre tine ceea ce doresti si cum doresti.

Sa spunem ca blogul meu de business abunda in analiza. Ciesc mult si compilez dupa care reformulez. Cititorii mei isi vor face o reprezentare despre mine ca fiind definit de calitatea de analist desi eu nu sunt decat o persoana care are o extraordinara capacitate de a rezuma. In realitate eu sunt definit de mai multe calitati si defecte: bun comunicator, bun simt al realitatii, insa capacitatea mea de analiza este relativ redusa in comparatie cu celelalte. Lumea va fi deranjata de faptul ca mi-am ascuns defectele si exacerbat o calitate? Sau vor ramane cu prima impresie care este proverbial cea care conteaza?

Ceva asemanator se intampla cu vocea de la radio/telefon/altele. Asculti pe cineva si iti faci imediat o reprezentare despre cum arata persoana respectiva. Uneori ai o surpiza cand compari realitatea si reprezentatia ta.

Culmea este ca, necunoscand-i personal pe cei ale caror bloguri le citim, este imposibil sa ne blocam tendinta naturala de formare a impresiei despre bloggerul respectiv. Citim ceea ce persoana respectiva afirma si pana la urma ajungem sa validam ca adevarata imaginea "servita". Oare daca e pus in fata realitatii receptorul mesajului isi va da seama de faptul ca forma nu tine loc de fond. Si daca nu isi da seama oare inseamna ca nu e iscusit si instruit? Daca nu isi da seama inseamna ca a fost manipulat?

1 comment:

Anonymous said...

E, lasa ca reprezentari eronate despre anumite persoane ni le facem noi si dupa ce-i cunoastem in realitate! Abia dupa un timp ne dam seama ca am gresit.
Asa este, este o tendinta naturala in a-ti forma o parere despre cineva/ceva.
Iar acum referitor la chestiile astea de comunicare online (blog-ait, e-mail, IM, etc.), un prieten al meu zicea intr-o melodie ca: "I've never seen your face/I've never heard your voice/But I think I like it/When you instant message me"...evident ca iti faci o impresie despre cine sta in spatele calculatorului de la primele randuri pe care ti le scrie.