22 June 2007

Sunt multi si e prosti

Uite d-asta mi-am facut bog incongnito, ca sa pot sa comentez fara sa am stresuri referitoare la office. Duda mare azi, duda care imi povesteste despre cat de prosti e altii si cat de inteligent sunt eu prin comparatie.

Iata DUDA:

Client care doreste sa faca un mailing direct la o baza de date. Client cu brand puternic, respectat pe piata .ro, si lider de piata. Clientul lucreaza cu o agentie offline, agentia offline apeleaza la o agentie online ca sa implementeze, ca nah, da bine sa ai si emailing in mixul de marketing.

Sta Alexandru, ultima si cea mai neimportanta veriga din acest lant trofic, si scrie specificatii despre cum trebuie facut un HTML ca sa nu fie SPAM si cum trebuie scris codul. Nu asta e treaba mea, nu sunt programator, sunt strateg, gandesc campanii, ale alea. Dar pentru ca nu are cine sa o faca, o fac eu si pe asta ca nu-mi cade rangu' (desi la cat ma plateste as putea sa joc Solitaire toata ziua).

Azi vine testul pe Gmail. Evident ca se vede cu totul si cu totul altfel decat trebuia. De ce? Pentru ca nimanui de la client nu i-a pasat de felul in care e scris codul cat sa citeasca si ce zicea Goe in specs.

Deci ce a facut clientul? Decat sa dea niste bani in plus agentiei pentru HTML a zis "lasa ca avem si noi IT, facem noi". Evident ca ITul clientului a pus CSS in mail si ce sa vezi, Google a zis "Hmmmm, cum sa am eu doua CSSuri intr-o pagina? Nu se poate."

Mai mult, clientului nici prin cap nu ii trece sa solicite un test pe webmail sa vada cum arata. Agentia online ii spune: "Vezi ca avem probleme pe webmail, e HTMLul scris gresit"
Clientul zice: "Nu e vina mea. Rezolvati. Eu termin programul la ora 15. Luni la prima ora sa fie trimis" Si a plecat acasa.

Ba da bai clientule. E problema ta. Nu e o problema ca in secolul 21 tu nu ai idee ca in email nu exista css ci style pus inline. Nu e o problema. Ar fi trebuit sa stii, tu sau altcineva de la tine care sa se ocupe de asta, dar nu-i bai, cat traim invatam. Daca pana acum nu ai aflat iti explicam noi acum si te invatam cum trebuie facut. Ca doar de asta suntem aici. Dar tu nu fi fudul. E ok sa fii prost, nu e ok sa fii fudul. Cand iti trimtem specificatii, citeste-le, cand iti spunem nu e bine scris asa, trebuie scris asa, tu schimba. Asa o sa progresezi, altfel vei ramane doar un prost fudul. Cu timpul vei fi inlaturat pentru ca vin altii din spate care stiu ce e aia CSS RSS HTML GIF si alte lucruri pe care tu nu le intelegi si pe care nici macar nu vrei sa le inveti pentru ca esti un prost fudul.

Prostule. Fraiere.

Hai gata, ca acum tre sa ma intorc la mailul tau pe care trebuie sa ti-l schimb eu, desi tu nu vrei sa ma platesti pentru asta. O fac pentru ca mi-e rusine de rusinea ta si pentru ca nu pot lasa sa iasa un kkt din mana mea.

1 comment:

Anonymous said...

Super tare postu ... nu esti singurul care da de "oligofreni". Si mai ales de oameni care vor sa le muncesti cat mai mult, dar la salariu bani din parti ... ba mai mult ... mai si fac gura ca nu ai avut de lucru.